saltar al contingut principal
URV

Agenda

Exposició “Happy Super Happy” al CRAI campus Catalunya

Del 10 de maig al 20 de juny de 2022

CRAI campus Catalunya

L'Aula d'art de la URV, en el marc de la programació de "Cultura Verda" de primavera, exposa la instal·lació “Happy Super Happy", de l'artista visual Freya Day. A través d'ella es posa l'accent en l'animalisme i l'antiespecisme com a eix vertebrador de les peces exposades, sensibilitzant-nos envers la cura i protecció del medi ambient, des de la perspectiva de la cultura i l'art contemporanis.

En un moment d'emergència climàtica no podem obviar el problema ecològic de les macrogranjes, ni podem mirar a altre banda amb la terrible realitat dels animals destinats a ser objectes de consum. És en aquest marc que l'exposició us interpel·larà i no us deixarà indiferents.

Inauguració: 12 de maig a les 19:00h.

Centre d'interès “La petjada Modernista al Camp de Tarragona: Recursos i informació pràctica” al CRAI campus Bellissens

Del 10 de juny a l'11 de juliol de 2022

CRAI campus Bellissens

El dia 10 de juny es commemora l'aniversari de la mort de dos famosos arquitectes d'aquest moviment, el català Antoni Gaudí i l'hongarès Ödön Lechner.

Amb una exposició física (fins al 11 de juliol) i una guia virtual, des del CRAI volem contribuir a augmentar l'interès de tota la comunitat universitària pel patrimoni modernista de la província de Tarragona.

Trobareu més informació a la nostra guia, que recull altres recursos digitals d'interès.

Exposició “12 anys de la Setmana del Còmic de Tarragona” al CRAI campus Bellissens

Del 10 al 30 de juny de 2022

CRAI campus Bellissens

En motiu de la presentació del llibre Mirades i estudis des de la Setmana del Còmic de Tarragona del professor del Departament de Filologia Catalana Emili Samper, s'ha organitzat una exposició on es presenta una mostra dels cartells de les dotze edicions de la Setmana del Còmic a Tarragona. Els cartells combinen el còmic i la ciutat de Tarragona i han estat realitzats, a cada edició, per un membre de Delirópolis o per un autor convidat de reconegut prestigi, Cada cartell té el seu propi estil.

L'exposició es complementa amb un audiovisual i amb còmics seleccionats del fons del CRAI i està comissariada per Publicacions URV i el Centre d'Estudis Històrics i Socials Guillem Oliver.

Exposició  “El camp de concentració de Sachsenhausen. Propaganda, manipulació i confrontació de narratives“ al CRAI campus Terres de l'Ebre

Del 15 al 30 de juny de 2022

CRAI campus Terres de l'Ebre

L'exposició "El camp de concentració de Sachsenhausen. Propaganda, manipulació i confrontació de narratives" ens apropa, retrocedint en el temps i en la història, al camp de concentració nazi de Sachsenhausen, ubicat des de l'any 1936 fins a l'any 1950 al nord de Berlín, a la ciutat d'Oranienburg (actual estat federat de Brandenburg). Es centra en la seva realitat, des dels seus orígens fins l'any 1945, incidint en els diferents testimonis que ens han deixat víctimes i perpetradors. D'una banda els nazis, amb les seves fotografies de propaganda. D'altra banda, a través de dibuixos i records d'experiències viscudes, veurem la versió d'aquells que en foren presos.

La mostra, formada per 10 roll-up, vol fomentar l'esperit crític, conscienciar sobre els perills de la manipulació, del feixisme i del nazisme. També pretén, tot recuperant les vivències dels empresonats, dignificar d'alguna manera la memòria de les víctimes.

L'exposició s'exposarà als diversos CRAI de campus que la universitat té extensos pel territori, realitzant una itinerància que es podrà seguir a través de l'Agenda del CRAI.

Centre d'interès “LGTBIQ+" al CRAI campus Terres de l'Ebre

Del 17 de juny al 15 de juliol de 2022

CRAI campus Terres de l'Ebre

El 28 de juny de 1969, una batuda policial en un popular bar d'ambient anomenat Stonewall Inn - Greenwich Village, Nueva York, marca l'inici d'una lluita continua per la defensa de la diversitat sexual i de gènere.

Se li atribueix a Brenda Howard, una activista bisexual de Nova York coneguda com a mother of pride, la posada en marxa de la primera desfilada de l'orgull per commemorar el primer aniversari dels fets de Stonewall.

Des d'aleshores, la comunitat ha utilitzat aquesta data per reivindicar la llibertat i la dignitat de tot el col·lectiu.

El concepte orgull s'empra per a destacar la idea que cap persona ha d'avergonyir-se del que és, amb l'objectiu de transmetre la dignitat intrínseca de cada ésser humà, que no ha de veure's afectada per la seva identitat o expressió de gènere ni per la seva orientació sexual.

Al CRAI campus Terres de l'Ebre i dins del mes de l'orgull hem preparat un centre d'interès amb material sobre aquesta temàtica que podeu consultar o endur-vos en préstec.